Cuvintele cheie sunt doar inceputul. Aceasta este sintagma pe care cei mai multi specialisti SEO o au in gand atunci cand incep un nou proiect de promovare SEO. In realitate, intreg procesul de promovare este mult mai complicat si detaliat.
In primul rand, fundatia promovarii de acest tip este pusa in primele 3-6 luni de munca, timp in care clientul nu va vedea rezultate fabuloase la nivel de vanzari/lead-uri. Primele luni sunt, evident, esentiale – iata ce se intampla in acestea!
Cei patru magnifici SEO!
Inainte de a discuta mai mult despre promovare SEO, este vital sa intelegi faptul ca nu exista doar SEO – acest domeniu are alte patru laturi care trebuie luate in considerare atunci cand se pune la punct o campanie cuprinzatoare SEO.
Este vorba despre cercetare si strategie, continut, optimizare si incredere si autoritate (dezvoltarea acestora). Fiecare dintre acestea pun bazele unei campanii SEO de temut. Intregul proces de promovare SEO incepe astfel:
- La capitolul cercetare si strategie, inceputul consta dintr-o analiza detaliata a competitiei afacerii tale, un audit complet al site-ului tau pentru a evidentia toate problemele de care acesta sufera, precum si din stabilirea legaturilor importante pentru specialistii SEO. Aici este vorba despre platformele de analiza a traficului, printre altele. Dupa acestea, soseste la masa, desigur, si procesul de keyword research;
- La capitolul continut, primele luni din procesul de promovare SEO sunt relativ incete. Abia de la jumatatea primei luni, dupa finalizarea auditurilor mentionate anterior, se are in vedere si un audit la nivel de continut. Dupa realizarea acestuia, se pune la punct o strategie de continut;
- La capitolul optimizare, primele doua-sase luni (in functie de multipli factori) implica munca asidua tip on page si tehnica. In aceste luni se pune fundatia website-ului aferenta procesului de promovare SEO – meta taguri, optimizare texte, optimizare elemente multimedia, rezolvare erori tehnice, analizare linkuri interne, imbunatatirea vitezei de incarcare, rezolvarea problemelor legate de indexare si asa mai departe;
- La capitolul incredere si autoritate, specialistul in promovare SEO va analiza inclusiv linkurile externe care trimit catre website-ul tau, implicit calitatea acestora. Apoi, se arunca o privire atenta si asupra legaturilor de tip backlink ale competitiei.
De regula, dupa primele trei-sase luni – si dupa finalizarea tuturor proceselor mentionate – se trece la etapa de promovare. Mai exact, continutul, optimizarea, increderea si autoritatea se mentin prin publicare constanta de continut nou, de interes si relevant pentru utilizator si prin analiza constanta a partii tehnice si on-page din punct de vedere SEO.
Cand vine vorba de cercetare si strategie, munca specialistului nu se opreste niciodata. Acesta trebuie sa aiba in vedere stabilirea unei strategii SEO, un plan trimestrial de promovare SEO, precum si raportarea lunara a activitatilor SEO catre client.
Apoi, la fiecare 6 luni, strategia SEO, precum si planul, pot fi actualizate in concordanta cu evolutia proiectului sau cu noile actualizari Google.
Daca vrei sa afli mai multe despre intregul proces de promovare SEO sau chiar sa beneficiezi de o campanie bine pusa la punct, contacteaza chiar acum expertii The Markers – agentie de marketing digital full service cu departament dedicat SEO!