• Sun. Oct 13th, 2024

Beneficii aduse de procesul de vopsire al jantelor

By

A avea jante de calitate la o masina ne ajuta sa obtinem o durata de viata mai mare a pieselor din ansamblul rotii si al celui de franare, un control mai bun al masinii, mai multa siguranta cand o conducem, un consum mai scazut de combustibil chiar precum si un aspect mai frumos al masinii. Exista in acest sens diverse solutii pe care le putem aplica astfel incat jantele masinii sa fie pastrate intr-o stare cat mai buna.

O prima si de altfel foarte eficienta solutie in mentinerea eficientai jantelor si a rezistentei acestora este vopsirea lor. pentru asta, alegem desigur vopsire in camp electrostatic, in momentul de fara cea mai eficienta metoda de vopsire a unei suprafete. Este adaugat in acest fel un start rezistenta si care are si un aspect frumos. Un astfel de proces garanteaza rezultate pozitive pentru cel putin 10 ani.

La baza, vopsirea in camp electrostatic consta in aplicarea de particule de vopsea incarcate pozitiv pe o suprafata incarcata negativ. Aceasta se realizeaza astfel in medii speciale, izolate, in care sa nu existe interferente din exterior care sa afectez calitatea stratului de vopsea. Exista in prezent, la noi in tara, numeroase ateliere de vopsire care realizeaza acest tip de vopsire. Printre ei se numara si cei de la SRZ Power Coating, care se ocupa cu mentenanta si reconditionarea de jante. Indiferent de materialele din care acestea sunt realizate, cei  la SRZ dispun de mijloacele necesare pentru a realiza orice tip de reparatie, de la indreprare si sudura pana la vopsire. Una dintre culorile cele mai comune si de altfel, care ofera un aspect natural jantelor este Gunmetal Grey. Aceasta este insa doar una dintre multe variante de culoare ce pot fi aplicate pe jante la ei.

Pentru ca jantele sa ajunga la etapa de vopsire electrostatica este nevoie ca acestea sa treaca prin procesul de sablare. Cei de aici folosesec o sablare uscata care se realizeaza intr-o incinta inchisa folosind nisip cuartos de granulatie fina pentru a nu afecta suprafata jantelor. Sablarea este un proces utilizat in numeroase aplicatii industriale, pentru curatarea si pregatirea pentru tratare sau vopsire a anumitor piese, in special acolo unde alte procese de curatare nu ar fi la fel de eficiente.

Reparatii jante aliaj prin sudare pot fi facute de catre un specialist. Daca deteriorarea este prea grava pentru a fi reparata printr-un simplu plasture sau inlocuirea anvelopei, pentru orice reparatii jante aliaj este bine sa mergeti cu masina la un service specializat. La orice reparatii jante aliaj se foloseste si sudarea unei jante, acesta fiind un proces care necesita scoaterea anvelopei din masina, dupa care zona deteriorata este curatata si slefuita.

Prin vopsirea corecta a jantelor se asigura asadar atat un nivel mai ridicat de protectie mecanica, la lovituri sau zgarieturi cat si de protectie chimica, la actiunea continua a apei sau a altor substante care pot afecta in timp, materialul din care acestea sunt realizate. Preferabile sunt jantele din otel, aluminiu sau cele din aliaj. De la un tip la altul, gradel de rezistenta pot sa difere si astfel, se poate opta pentru anumite tipuri de vopsele.

Indoirile, desi inofensive sau cel putin nu atat de grave, pot afecta construlul masinii si astfe, siguranta noastra si a pasagerilor precum si a celorlalti participanti la trafic. Procesul de indreptat jante auto implica utilizarea de unelte si echipamente speciale. Atelierele specializate sunt specializate in acest serviciu si o fac de zeci de ani. Unii specialisti sunt capabili sa indrepte jantele din aliaj la specificatiile exacte pentru care au fost proiectati. Pentru multi oameni, este posibil sa restabiliti o janta de masina indoita la o stare conforma cu specificatiile din fabrica.

Prin consultarea unui service profesional, personalul cu exprienta ne poate oferi o expertiza corecta si totala a starii jantelor masinii si ne propun solutiile optime in alicarea reparatiilor necesare. Unul dintre cele mai comune simptome ale unei jante indoite este presiunea neuniforma in anvelope. Fara alinierea corecta a jantei, acest lucru poate duce la o anvelopa deplata sau la o problema cu sistemul de suspensie al masinii.

Unul dintre factorii care in timp pot conduce la indoirea jantelor este diferenta de presiune din roti. Faptul ca masina va sta mai aplecata intr-o parte sau ca incarcatura din ea este amplasat neuniform si accentueaza si mai mult presiunea asupra unei singure parti a masinii va face ca jantele sa se deterioreze si mai rapid. Uneori, de vina pot fi si cei ce ne inlocuiesc anvelopele si nu se asigura ca acestea sunt bine pozitionate.

Printr-o analiza detaliata, cei de la SRZ Power Coating ne pot spune cu ce probleme ne confruntal la nivelul jantelor si ce etape vor fi parcurse in reconditionarea acestora, acolo unde problemele nu sunt atat de grave incat cea mai buna solutie sa fie inlocuirea lor cu totul.

O tehnica din ce in ce mai cautata de cei ce doresc sa obtina un design unic si cat mai atragator al jantelor lor este Diamond Cut. Aceasta presupune debitarea janatei, in zona in care gasim spitele, dupa diverse cerinte ale clientilor. Acest proces are loc dupa vopsire si se realizeza de catre personal cu experienta si in ateliere in care exista toate echipamentele necesare in acest sens. Este important ca toate detaliile sa fie realizate dupa specificatii exacte si fara a afecta structurat de rezistenta a ajantei astfel incat performantele si siguranta masinii sa fie afectate.

By